Jdi na obsah Jdi na menu
 



Městská rychlostní síť v Brně

R42

Jedná se o městskou rychlostní silnice, která má za úkol dopravně obsloužit město Brno. Jejím hlavním účelem je odvést dopravu z přetížených městkých ulic. Měla by sloužit převážně městké a příměstké dopravě a do vybudování jihovýchodní tangenty i trasitu sever-jih a jih-sever.

Úseky zprovozněné:     

Žabovřeská-Hradecká

délka: 1 km

kategorie: 3+3 pruhy

výstavba: 80. a 90. léta

Lesnická-Svitavská radiála

délka: 1 km

kategorie: M 22,5

výstavba: 2000-2002

Kohoutova

délka: 1 km

kategorie: M 24,5

výstavba: 1996-1998

MÚK Hlinky

délka: 1 km

kategorie: M 24,5

výstavba: 2003-2007

Úseky ve stavbě:

Tunel Dobrovského

délka: 2 km

kategorie: M 24,5

výstavba: 2006-20011

Plánované úseky:

Žebovřeská ul.

délka: 1 km

kategorie: M24,5

výstavba: 2011-2014

MÚK Dobrovského-Svit. rad.

délka: 1 km

kategorie: M24,5

výstavba: 2009-2012

Tomkovo nám.

délka: 1 km

kategorie: M24,5

výstavba: 2008-2010

Svatoplukova-Gajdošova-Otakara Ševčíka

délka: 3 km

kategorie: B úrovňovými křižovatkami(Dnešní stav)

přestavba: 2019-2023

Olomoucká-Zvonařka-Opuštěná

délka: 4 km

kategorie: A úrovňovými křižovatkami(Dnešní stav)

přestavba: kolem roku 2020

Poříčí-Bauerova-Pisárky

délka: 3 km

kategorie: B úrovňovými křižovatkami(Dnešní stav)

přestavba: 2021-2026

Brněnské radiály

V Brně je kromě městkého okruhu také čtyři respektive pět radiál. Dvě s těchto radiál slouží jako západní(R23) a východní(R50) přivaděče k dálnici D1. Jedna(R43) slouží jako výpadovka na sever) a jedna(I/52) přivaděč k této rychlostní silnici.U poslední tvz. Bratislavské radiále (I/41) se pouze uvažuje do budocna jako sběrné komunikaci kategorie A v trase dálnice D2 - Černovická.

Svitavská radiála (R43)

délka: 7 km

kategorie: R 24,5

výstavba: 80. a 90. léta 

Pražská radiála (R23)

délka: 4 km

kategorie: R 24,5

výstavba: R 24,5 

Olomoucká radiála (R50)

délka: 6 km

kategorie: R 24,5

výstavba: 1987-1990

 

Vídeňská radiála (I/52)

délka: 10 km

kategorie: MST 33

               MR 24,5

výstavba: 70. léta